We gaan op reis!

20 augustus 2017 - Sassenheim, Nederland

Geschreven: Loes

“De beste manier om de toekomst te voorspellen is hem uit te vinden”

Alan Kay

Na ongeveer anderhalf jaar voorbereiden en plannen is het dan eindelijk zover.

WE GAAN OP REIS! (en jullie mogen met ons meereizen)

Je mag best weten dat over de duur van de reis en de bestemming nog wel wat gesteggel over is geweest. Zoals wel meer dingen bij ons ;) Feitje: onze interesses liggen soms ver uit elkaar. Waar ik van carnaval hou, is Hessel meer van de bandjes en festivals. Waar ik aan hardlopen deed, is Hessel meer van het sporten in de sportschool. Ik hou vooral heel veel van praten, hij niet. Ik ben een echte zoetekauw, Hessel totaal niet. Hessel is kalm, rustig en doordacht. Ik ben vooral meer van het impulsieve. En ga zo maar door. Er word weleens gevraagd: Hoe houden jullie het dan met elkaar vol? Nou, juist hierom! Gelukkig staat er dan ook het woord ‘soms’ in dit feitje. Samen reizen, grenzen verleggen en nieuwe avonturen aan gaan is iets wat we juist heel goed samen kunnen. Lol hebben om dingen die absoluut niet grappig zijn maar ook goede gesprekken kunnen voeren over de voor ons belangrijke dingen in het leven.

Terug naar het gesteggel; want waar ga je naartoe en hoelang ga je dan? In eerste instantie waren we er vrij snel over uit, 3 maanden en dat was meer dan genoeg. En dan nog het land of landen. Ik kan jullie verzekeren dat onze gedachtes hierover in eerste instantie iets anders waren. Aanvankelijk wilde ik heel graag, weer, naar Azië, Zuid-Amerika en/of Nieuw-Zeeland. Maar uiteindelijk na twee jaar vakantie te hebben gevierd in Indonesië en Maleisië waren we allebei wel een klein beetje Azië moe. (begrijp ons niet verkeerd. Het zijn fantastisch mooie landen maar we willen nu ook iets anders gaan zien) Dan bleef over Zuid-Amerika en Nieuw-Zeeland. Toen ik aan Hes vroeg waar hij echt nog een keer in zijn leven naar toe wil had hij zijn antwoord al heel snel klaar. Nieuw-Zeeland.

We hebben ons verdiept in het land en kwamen al gauw tot de conclusie dat als we dan toch naar Nieuw-Zeeland gaan, we ook graag Australië willen bezoeken. Deze stond toch ook op het lijstje, maar niet op nummer 1, 2 of 3. Dus zo gezegd, zo gedaan. Al vrij snel daarna kwamen we er toch achter dat 3 maanden misschien wat krap is. Australië is immens groot en voor Nieuw-Zeeland willen we echt goed de tijd nemen. Na wat wikken en wegen hebben we allebei nog een maand langer vrij gevraagd op ons werk (al kreeg ik wat protest van mijn overbuurvrouw op het werk. Sorry Trees!) en was het definitief. We gaan 4 maanden backpacken door Australië en Nieuw-Zeeland!

Ik realiseer me nu ik dit schrijf dat het echt dichtbij komt. Stiekem vinden we het beide best spannend. Hoe zal het leven daar zijn? Gaan we onze vrienden en familie missen? Wat gaan we daar allemaal doen en hoe gaan we dat aanpakken? Gaan we elkaar de campervan uitvechten of juist niet? Is dit wat we verstaan onder “meer uit het leven halen”? We gaan het meemaken. Loslaten en genieten, iets wat we al veel gehoord hebben en dat gaan we zeker doen.

De meeste spullen staan inmiddels klaar om ingepakt te worden en de laatste dingen worden bij elkaar gescharreld. Volgende week vrijdag is onze uitzwaai party en hop, daar gaan we dan. Met een klein beetje knikkende knietjes maar ontzettend veel zin en enthousiasme stappen we maandag 28 augustus dat vliegtuig in. En wie weet komen we met meer dezelfde interesses terug dan we heen gingen ;)

Tot over 4 maanden!

Hessel & Loes

1. Daniëlle:
    20 augustus 2017
    Wat een leuk eerste stuk. :) ga jullie verhalen op de voet volgen.
  2. Andrea:
    20 augustus 2017
    Mooi stukje, dat belooft alvast veel goeds de komende maanden voor de lezers. Ben erg benieuwd.
    Hier alvast wat kleine voorspellingen: Het leven zal daar relaxed zijn, het is vakantie! Je gaat ons niet missen, heb je geen tijd voor! Vechten, ook geen tijd voor, dat doen jullie maar als je weer thuis bent en wij er tussen kunnen springen!
    Laat het los, en laat het vooral gaan!
    Groetjes van een (stiekem toch wel beetje jaloerse) thuisblijver.
  3. Therese:
    20 augustus 2017
    Heerlijk geschreven, dit belooft veel goeds voor het vervolg van jullie reis! Ik kijk uit naar alle verhalen die gaan volgen. Enne je overbuurvrouw gaat je missen, maar hoopt dat jullie dubbel en dwars gaan genieten! X je 'overbuurvrouw Trees'
  4. Paula:
    20 augustus 2017
    Bijna!! De laatste dagen hier, nog een paar dagen werken, een feestje en dan is het zover! De reis heeft vast hoogte- en ook dieptepunten.. maar genieten gaan jullie zeker! En spijt zul je niet krijgen, alleen maar meer zin om te reizen vermoed ik :). Ik kijk uit naar jullie verhalen!
  5. Eline:
    20 augustus 2017
    Super leuk geschreven loes!
  6. Malou:
    20 augustus 2017
    Oh spannend!!! Nog maar 1 weekje.
    Eindelijk is het zo ver en hoef je geen turfstreepjes meer op de wc deur te tekenen.
    Geniet nog even dit laatste weekje en tot vrijdag!
  7. Sandra:
    20 augustus 2017
    Nu al leuk om dit te lezen en jullie zijn nog geen eens weg.. Blijf het stoer vinden dat jullie zo lang weggaan. Wat gaan we die drukke, impulsieve Loes en rustige, doordachte Hessel missen... maar eerst komt er nog een gezellig feestje aan!

Wij gaan jullie in ieder geval volgen.. en Ohja... FaceTime werkt
    Liefs
  8. Ineke:
    30 augustus 2017
    Geniet van het leven....het duurt maar even
  9. Japke:
    2 september 2017
    Wat een avontuur gaan jullie tegemoet! Wauw! Heel veel plezier! Kijk uit naar jullie foto's en verhalen!! Xx